מילבת: המרכז הישראלי לאביזרי עזר, בינוי ותחבורה לנכה
אתר עזרים : http://www.azarim.org.il
בעלות ארגון וולונטרי – מילב"ת : המרכז הישראלי לאביזרי עזר בינוי ותחבורה לנכה (ע"ר)
אוכלוסיית היעד:
סוג לקות: כולם (בנוסף מטופלים בעקבות אשפוז ממושך, החלמה מניתוחים והגבלה כרונית)
גיל: כל הגילאים
שפה: עברית, רוסית, צרפתית, ספרדית
קטגוריה חברתית: כולם
תיאור מהות השירות
מילב"ת נותן ייעוץ, הדרכה ומידע בנושא התאמת טכנולוגיה לצרכים המיוחדים של ציבור הנכים וסביבתם. מילב"ת מרכז מידע רב ומפורט לגבי ספקים של ציוד ואביזרי עזר לנכים, היכן ניתן להשיג כל אביזר שיעלה על דעתכם.
אנשים בעלי מוגבלות יכולים לנסות מגוון רב של אביזרים ולמצוא את אלו שיעזרו להם לתפקד ביתר עצמאות בחיי היומיום. המידע, ייעוץ והדרכה הינם בכל תחומי התפקוד היום-יומי לילדים ובני משפחה, אנשי מקצוע ומטפלים. במקרים בהם לא קיים פתרון מסחרי, מתנדבים מומחים בתחום הטכני מפתחים ללא תמורה אביזרים מיוחדים המותאמים אישית לבית או למסגרת הלימודית או הטיפולית.
תיאור/פירוט פעילות השירות
ייעוץ:
מתן ייעוץ בתחומים הבאים:
- ייעוץ אישי הניתן על ידי צוות רב מקצועי לבחירת אביזר עזר מתאים.
- תחבורה: התאמת דרכי גישה ופתרון בעיות תחבורה.
- תיירות: מידע על מקומות נגישים לנופש וטיולים ותכנון מסלולים.
- פתרון בעיות: צוות של מתנדבים עם רקע הנדסי-טכנולוגי מספק פתרונות ספציפיים לבעיות שלא נמצאו עבורן פתרונות מדף ובונה אביזרים העונים על צרכים ייחודיים.
ספריה:
ספריה מקצועית של ספרים, כתבי עת וקלטות וידאו הקשורים בנושא מכשור לנכים.
מידע:
- מידע מהימן ומעודכן היכן ניתן להשיג את האביזר: רכישה, השאלה, יד שנייה וזכאויות.
- לוח למכירה וקנייה של אביזרי עזר יד שנייה. אינו כרוך בתשלום.
- מאגר מידע ממוחשב הנמצא בקשר קבוע עם מרכזי מידע בעולם.
הרצאות, כנסים, ימי עיון:
תוכניות הדרכה ייחודיות להעמקת והרחבת הידע בתחום טכנולוגיה מסייעת עבור: אנשי מקצוע וסטודנטים מתחום הבריאות, החינוך הרווחה, העיצוב והתיירות, אנשים עם מגבלה, בני משפחותיהם ומטפלים, בני נוער בבתי ספר – לעידוד חשיבה טכנולוגית יצירתית וקירובם לעולמם של אנשים עם מגבלות. התוכנויות מותאמות אישית לפי צורכי הגוף המזמין ומועברות על ידי צוות המומחים השיקומיים של מילב"ת ומרצים אורחים, ומשולבות בהן הרצאות, הדגמות, עמדות התנסות פעילות, אביזרים וסרטי וידאו.
ריפוי בעיסוק
קלינאיות תקשורת
ציוד : שיקומי:
- התנסות באביזרי העזר (בתחום ניידות, הושבה, מניעת פצעי לחץ, היגיינה, אכילה ושתייה, מחשב, משחק, תקשורת, פנאי, נהיגה ועוד). במרכז קיימת תצוגה של אביזרים מגוונים בתחום הניידות, ביגוד מותאם, כלי אוכל ומטבח (עם אפשרות להתנסות במקום).
- פיתוח והתאמה אישית של אביזרים על ידי צוות רב מקצועי ומתנדבים טכניים מומחים, במקרים של חסר באביזר עזר מתאים. מסייעים לאנשים פרטיים ולמוסדות חינוך וטיפול, בעלות החומר הגלם בלבד.
- תיווך להשכרת מנגנון יד נייד לנהיגה ברכב מאושר לשימוש בחו"ל.
ציוד : התאמת הסביבה
ציוד : מחשבים:
- במרכז קיימת תצוגת מחשוב ותקשורת תומכת וחליפית.
- ניתן לעבור הערכה ואבחון בעזרת צוות רב-מקצועי הממליץ על פתרונות לנגישות בסביבת מחשב.
פנאי:
- פרויקט ממל"ה – מרכז משחקים נייד עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, מגיע בהתנדבות לגנים, בתי ספר ומרכזים רפואיים.
- פרויקט "מנגינה מיוחדת" – התאמות ייחודיות לכלי נגינה עבור ילדים ומבוגרים בעלי מוגבלויות פיזיות. מטרת הפרויקט הינה פיתוח התאמות אישיות ייחודיות לכלי נגינה המאפשרות לאנשים עם מוגבלויות לנגן, ליהנות ולבטא את כישרונם.
קהל היעד:
ילדים, מבוגרים וקשישים בעלי מוגבלויות פיזיות, המעוניינים לנגן במסגרת קבוצתית או אישית ; גנים ובתי ספר בחינוך המיוחד ; חוגי מוזיקה לאנשים בעלי מוגבלויות ; מרכזי שיקום ; בתי הלוחם ; מוסדות שונים ומרכזי יום לקשיש בכל רחבי הארץ.
יועץ מקצועי של מילב"ת נפגש עם האדם ומבצע הערכה ראשונית לאפיון המגבלה שאינה מאפשרת לו לנגן בכלי הנגינה הרצוי לו. בהמשך, מומחה טכני המתנדב במילב"ת מגיע לביקור אישי בביתו של האדם או במסגרת המוסדית שבה הוא נמצא ומפתח במיוחד עבורו בהתנדבות מלאה את הפתרון הטכנולוגי המתאים לו.
תעסוקה:
פרויקט "לעבוד בכבוד" – שילוב אנשים עם מוגבלויות במעגל העבודה באמצעות התאמת עמדות העבודה שלהם ע"י פיתוח אביזרי עזר ייחודיים. מטרת הפרויקט הינה מתן ייעוץ אישי למציאת הפתרונות הטכנולוגיים המתאימים לביצוע דרישות העבודה, בהתאם למגבלות הפיזיות ו/או הקוגניטיביות של העובד בעל המוגבלות, ופיתוח אביזרי עזר מיוחדים במקום, המותאמים אישית לאותו אדם.
קהל היעד: תלמידים בעלי מוגבלויות בבתי ספר בחינוך המיוחד העובדים בסדנאות עבודה, בבתי הספר, המשמשות כהכנה לקראת יציאה לעבודה, וכן אנשים בגיל העבודה עם מגבלות פיזיות קשות כתוצאה ממחלות, מפיגועי איבה, ממלחמות ישראל או מתאונות.
אופני קבלת השרות:
איך ולמי פונים:
- מרכז התצוגה פתוח למבקרים בימים א'-ה' בשעות 9:00 – 15:00, ניתן לקיים סיורים קבוצתיים מודרכים בתצוגה בתיאום מראש.
- ניתן לקבל ייעוץ אישי והדרכות בתאום טלפוני מראש, גם מחוץ למילב"ת.
- לפרטים בנושא סיוע המתנדבים הטכניים ניתן לפנות טלפונית לצוות יועצי מילב"ת.
יש לפנות בטלפון 03-5303739, בימים א'-ה' בין השעות 9:00 – 15:00.
תשלום ואפשרויות תשלום:
- קיים תשלום שנתי, ללא הגבלה למספר הייעוצים. במקרים סוציאליים אין צורך בתשלום.
- פרסומי הארגון
- חוברת מילב"ת.
הערות: מילב"ת אינה קשורה במכירת אביזרים.